Skip to main content

'Laporan mengenai TMJ perlu dirujuk ke Istana Johor'






PERSATUAN BOLASEPAK MALAYSIA
SIARAN MEDIA 8 APRIL 2013

KENYATAAN MEDIA


Sejak kebelakangan ini Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mendapati bahawa banyak laporan-laporan di media tempatan yang membawa andaian-andaian yang tidak berasas mengenai isu-isu tertentu dalam bolasepak tempatan.

Malahan didapati hanya segelintir akhbar yang sama sering membuat laporan yang berbentuk spekulatif ini. Laporan-laporan yang sedemikian menimbulkan suasana yang tidak sihat dalam bolasepak negara.

FAM ingin memaklumkan kepada semua media supaya berhati-hati apabila membuat laporan mengenai Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) DYAM Tunku Mahkota Johor, yang mana semua laporan mengenai Baginda perlu dirujuk terlebih dahulu kepada Istana Johor.

FAM menerima arahan ini dari Istana Johor hari ini.

Kerjasama dari pihak Media dalam hal ini amatlah dihargai.

Sekian, terima kasih.

UPDATE 3.43pm: Southern discomfort - as per the backpage of today's The Malay Mail.

Comments

  1. Adakah betul protokolnya bila FAM masih merujuk TMJ sebagai Presiden PBNJ? Bukankah TMJ kini sudah pun meletakkan jawatan sebagai Presiden dan sebaliknya kini telah mengambil peranan sebagai penaung?

    Walaupun boleh diremehkan sebagai kesilapan "typo" tetapi di sini, kita boleh lihat sejauh mana tahap profesional pegawai-pegawai FAM dalam hasil kerja mereka.

    Kamarul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..FAM pun sebenarnya tak perasan yang TMJ dah letak jawatan Presiden. Yang FAM tau ada satu je Presiden Bola Sepak kat Malaysia ni, iaitu Presiden mereka. Presiden yang lain tak releven dan tak boleh pakai. Jadi masalah 'typo' bukan kesnya sebab pekeliling FAM tu tak ada tandatangan dan sesapa je dalam FAM tu termasuk sekuriti guard pun boleh sediakan...apa nak diherankan Bro..

      KERMIT THE SPIDER

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Football journo's accreditation card retracted for being 'overly critical'

Four Four Two journalist Vijhay Vick's accreditation card to cover the M-League has been "retracted" by Football Malaysia LLP last night.

The letter, signed by FMLLP chief executive officer Kevin Ramalingam, stated:
"We are open to criticism by the public, however, it has been brought to FMLLP's attention that you have been overly critical of the Malaysian League and have made misleading statements and or shared misleading statements made by third parties. This is very damaging to the image of the League and the brand that we are trying to build."
It remains unclear which articles written by Vijhay are said to be "overly critical" of the Malaysian League.
Vijhay, in responding to the letter he received last night, said: 
"I was shocked (to receive the letter). I would like to know which articles of mine that are overly critical of the league."
It is best if FMLLP explained its definition of being "overly critical". 
While the bo…

Poser over national table tennis association 'RM8 million loans' to private companies

UPDATE (May 20, 2018; 3.15pm):Lawyer representing Table Tennis Association of Malaysia admitted manner in which loans amounting to RM8 million given out by association to two developers was "not right" and that his client is taking steps to terminate the contracts. He said this after attending an exco meeting at the association's office in Bukit Jalil this morning.
---
ORIGINAL POST

The Table Tennis Association of Malaysia (TTAM) has been smashed with allegations of giving out RM8 million worth of "loans" to two developers, raising eyebrows and irking at least two of its affiliates.

A police report has also been lodged over the matter.


According to a letter by the Kuala Lumpur Table Tennis Association (KLTTA), written on May 3:

i. TTAM's Financial Statement (ended March 31, 2018) presented during the 6th Exco Meeting on April 21, 2018 saw a total sum of RM8 million loans granted to two private companies - Ekal Jaya Sdn Bhd and Iktimewah Sdn Bhd (RM4 million …

So what's next for FAM?

UPDATE (March 25, 3.15pm): Tunku Ismail Ibrahim resigns as FA of Malaysia president.
--
UPDATE (March 17, 9.52am): As of late last night, it's status quo at Wisma FAM.
Tunku Ismail Ibrahim remains as president as "no resignation letter was submitted".
Insiders say Tunku Ismail was "very disturbed and feels unappreciated following critical comments, especially on social media, about the national team's FIFA ranking despite the many other achievements (as listed in the original post below) throughout his close to one year stint in office".
--
UPDATE (March 16, 8.25am): FA of Malaysia general-secretary Datuk Hamidin Amin said: 
"Sudah tentu jika kita membiarkan Tunku Ismail meletak jawatan, kita juga akan kehilangan penaja dan saya sendiri tidak dapat membayangkan siapa yang layak untuk menggantikan tempat baginda sebagai Presiden FAM."
Read his full statement here.


--


UPDATE (March 16, 10.19am): Another FAM official makes a (very short) statement. Below…