Skip to main content

'Laporan mengenai TMJ perlu dirujuk ke Istana Johor'






PERSATUAN BOLASEPAK MALAYSIA
SIARAN MEDIA 8 APRIL 2013

KENYATAAN MEDIA


Sejak kebelakangan ini Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mendapati bahawa banyak laporan-laporan di media tempatan yang membawa andaian-andaian yang tidak berasas mengenai isu-isu tertentu dalam bolasepak tempatan.

Malahan didapati hanya segelintir akhbar yang sama sering membuat laporan yang berbentuk spekulatif ini. Laporan-laporan yang sedemikian menimbulkan suasana yang tidak sihat dalam bolasepak negara.

FAM ingin memaklumkan kepada semua media supaya berhati-hati apabila membuat laporan mengenai Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) DYAM Tunku Mahkota Johor, yang mana semua laporan mengenai Baginda perlu dirujuk terlebih dahulu kepada Istana Johor.

FAM menerima arahan ini dari Istana Johor hari ini.

Kerjasama dari pihak Media dalam hal ini amatlah dihargai.

Sekian, terima kasih.

UPDATE 3.43pm: Southern discomfort - as per the backpage of today's The Malay Mail.

Comments

  1. Adakah betul protokolnya bila FAM masih merujuk TMJ sebagai Presiden PBNJ? Bukankah TMJ kini sudah pun meletakkan jawatan sebagai Presiden dan sebaliknya kini telah mengambil peranan sebagai penaung?

    Walaupun boleh diremehkan sebagai kesilapan "typo" tetapi di sini, kita boleh lihat sejauh mana tahap profesional pegawai-pegawai FAM dalam hasil kerja mereka.

    Kamarul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..FAM pun sebenarnya tak perasan yang TMJ dah letak jawatan Presiden. Yang FAM tau ada satu je Presiden Bola Sepak kat Malaysia ni, iaitu Presiden mereka. Presiden yang lain tak releven dan tak boleh pakai. Jadi masalah 'typo' bukan kesnya sebab pekeliling FAM tu tak ada tandatangan dan sesapa je dalam FAM tu termasuk sekuriti guard pun boleh sediakan...apa nak diherankan Bro..

      KERMIT THE SPIDER

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Klang run 'illegal', says Sports Commissioner

UPDATE (Dec 11; 11.58am): Sporting events approved by Sports Commissioner's Office will be posted on the Youth and Sports Ministry's website starting Dec 14, as revealed by the Sports Commissioner in her statement today. I'm glad the last point of my observation (as per posting right below) has been addressed.

---

UPDATE (10.57pm): A Twitter user had sent me a link by the organiser of the Klang Heritage Marathon 2017. It states that the marathon has been "postponed to Oct 14, 2018" and that they have been victims of fake news and will lodge reports with the authorities against materials with elements of defamation or fake news. Read the full statement, posted on Dec 2, here.

---
ORIGINAL POST

A Klang City International Marathon 2017 pacer suffered serious injuries after she and two others were hit by a car

Turns out that the organiser of this morning's event, Earth Runners International Group Sdn Bhd, DID NOT submit any application to the Sports Commissioner&#…

Malaysian dodgeball teams crowned world champions

Name me one sport which has BOTH the Malaysian men's and women's teams as world champions?

DODGEBALL!


Football journo's accreditation card retracted for being 'overly critical'

Four Four Two journalist Vijhay Vick's accreditation card to cover the M-League has been "retracted" by Football Malaysia LLP last night.

The letter, signed by FMLLP chief executive officer Kevin Ramalingam, stated:
"We are open to criticism by the public, however, it has been brought to FMLLP's attention that you have been overly critical of the Malaysian League and have made misleading statements and or shared misleading statements made by third parties. This is very damaging to the image of the League and the brand that we are trying to build."
It remains unclear which articles written by Vijhay are said to be "overly critical" of the Malaysian League.
Vijhay, in responding to the letter he received last night, said: 
"I was shocked (to receive the letter). I would like to know which articles of mine that are overly critical of the league."
It is best if FMLLP explained its definition of being "overly critical". 
While the bo…