Nazmi sah ke PKNS

UPDATE 5.45pm: Nazmi: I'm not going back to Europe.

-------------

Mengapa Nazmi Faiz Mansor?

Mengapa meninggalkan kelab Portugal SC Biera-Mar tanpa memberitahu sesiapa?

Mengapa PKNS?

Rindu kepada keluarga? Rindu kepada orang kesayangan? Rindu kepada masakan Malaysia?

Atau ada cerita disebalik apa yang tertera di atas?

Ramai tidak pasti dan harap Nazmi dapat memberitahu perkara sebenar.

Tetapi  apa yang pasti - ramai peminat dan staf Harimau Muda A kecewa.

Baca laporan Nazmi Faiz kini milik PKNS di sini.

HD kata: Oh well...

Comments

  1. suatu kerugian besar buat Nazmi dan negara..

    http://sisisukanmalaysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. NaZmi oh NaZmi, sama Anda anda sengaja mensia2 kan peluang yg Ada atau Anda tidak di terima Oleh club di seberang sana hanya anda shj yang boleh menjawabNya. Namun jikalau anda memilih untuk mensia2Kan peluang yg telaH terhidang sbg Pemain PROFESIONAL Di negara orng, mungkin anda telah melaku kan satu kesilapan kecil yg membuat kan anda kelihatan tidak cukup professional.tiada apa yg boleh anda bangga kan dgn bermain di Malaysia. Umur Masih Muda tetapi Gaya seperti sudah mahu menamatkan carrier..karier anda baru hendak bermula sbnrnya.. Sy tidak merendah rendah kan liga Malaysia tetapi jika di Tanya pada 10 Pemain bolasepak dimana mereka hendak beraksi jika diberi peluang utk berksi sama Ada di liga malaysia atau liga luar, pasti 11 Akan menjawab main di luar.. Atau sbnrnya anda Masih lemah Dari aspek PENDIDIKAN anda. Balik MaLaYSiA Kalu hendak sambung study pasti ramai yg Masih boleh memujuk hati sendiri, tetapi balik ke Malaysia utk bermain bolasepak di liga tempatan, Anda fikir fakir kan la.. Kementerian Belia dan sukan, kementerian pelajaran sila ambil peluang ini untuk memastikan yg permata bolasepak negara ini tidak keciciran Dari aspek pelajaran.. Balik ke Malaysia bukan bermakna "honeymoon" time.. Pasti kan Pelajaran NaZmi setaraf dgn permainan nya.. SPM, Degree, Master.. Sains Sukan Adalah pilihan terbaik.. Jgn sibuk
    mengejar glamour tetapi Pelajaran jauh ketinggalan..duduk dkt Portugal tak susah, kerja anda bermain bolasepak shj, tetapi di Malaysia tiada SPM anda faham sendiri lah.. Tanggungjawab lebih berat perlu di beri pada NaZmi, nak ke jadi player bola yg tiada pelajaran, kwn kwn sebaya yg lain sibuk mengejar ke manara gading, anda seorang Pemain bolasepak yg errrr SPM pun xde.. Memang anda digelak sepanjang zaman.. Kalau ditakdir kan anda injured buat selama lamanya satu hari nanti, dlm CV anda PENDIDIKAN paling tinggi PMR, bermain untuk PKNS FC. Kan lagi cantik dlm CV tu kalau tertulis " bermain di liga eropah". Percaya Lah PENDIDIKAN itu Sgt PENTING dlm Merencana masa depan anda sbg Pemain bolasepak PROFESIONAL.. Anda Akan lebih menghargai peluang yg di beri dan Akan membuat kan anda lebih matang Dari sibuk mengejar wanita yg belum tentu itu jodoh anda... Akhir kata " tepuk dada Tanya selera "

    AA

    ReplyDelete
  3. I'm very dissappointed with Nazmi. I thout that he's diffrent fromnthe others and would make it in Europe. (You came back just because of a chicks? What a shame!!!)

    He's gonna be just like Rudie Ramli. Was given opportunity to ply the trade in Germany because of his talent but came back bacause of homesick!! Look at where he is now. He cant even play for Selangor.

    Think rationally Nazmi!

    Pak Nik

    ReplyDelete
  4. Kita tak tau cta sebenar.tak baik ftnah nazmi bla bla bla.gf bla bla bla .bagi semangat.bukan bagi komen tak mbina

    ReplyDelete
  5. Bro Haresh,
    Looks like same old story. Speaks volumes about our sports in general!!
    Perhaps we should just focus on sports no one else play.
    Lets not accept any excuses.We cant continue to live in denial.

    ReplyDelete
  6. To anon 6.03 PM, so apa cerita sebenarnya?

    Pak Nik

    ReplyDelete

  7. Saudara HD

    Memang btul apa yg dikatakan oleh coach Hj Rahman Ibrahim(seingat saya dlm rancangan Formasi)...
    pemain2 Asia Tenggara ni tak boleh lama kt Europe.Byk faktur contohnya masalah pemakanan,persekitaran, bahasa dsbnya.

    ReplyDelete
  8. Agreed with advise from KBS Minister today, semua player Malaysia perlu ada kekuatan mental sebelum berhijrah ke negara luar....come on laa...bukan senang nak dapat peluang main kat oversea...at least timbala pengalaman 2-3 tahun di luar...majority team kat europe could be consider as 100% profesional in term of management,training, r&d, salary, facilities,so to all player Malaysia plez la berpandangan jauh k....

    ReplyDelete
  9. Selamat sejahtera,

    Pemakanan,persekitaran bahasa dan sebagainya adalah benda yang boleh di'adapt' dan sepatutnya dah bersedia untuk menghadapi semua itu kalau betul2 hendak jadi pemain yg berjaya.

    Rugi sangat.

    mi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tickets for Kuala Lumpur Masters Malaysia Super 100 2023 now available

Pelepasan cukai tambahan untuk pembelian alatan sukan, sewaan fasiliti sukan antara cadangan untuk Bajet 2024

From 'Mr P' to 'Kemelut Dalaman BAM': Four chapters of 'mesej Whatsapp layang'