Umno elections not a beauty pageant, says Annuar Musa

Umno’s Ketereh division leader Tan Sri Annuar Musa has described the new rules ahead of the party polls as similar to that of a “beauty pageant”.

“You take the candidates on a stage, introduce them to the delegates and they wave. This is not how you select a leader.

“The Umno elections are not a beauty pageant,” Annuar said.

He said candidates should be judged based on the way they debate, articulate ideas, express their thoughts on current issues and should be given the opportunity to interact with the voting delegates.

“We must take the spirit of the liberating power of the grassroots. Delegates should be allowed to meet and know their candidates.”


The Mara chairman said this when met at his house in Bukit Damansara. He was discharged from hospital last Saturday after being admitted for dengue fever for more than a week. 

Read more in The Malay Mail today.

HD says: Annuar Musa revealed he has only been admitted in a hospital twice - once for a motorcycle crash during his younger days and for dengue fever recently.

Comments

  1. Umno, takut kepada bayang2 sendiri...

    Umno, dahulu yang kita kenal merupakan satu parti yg memberi harapan dan peluang kepada semua.(Tunku, Tun Razak dan Tun Hussein Onn)
    Selain drp peristiwa Mei 13 - angkara perbuatan beberapa pemimpin yg bergelar diri mereka sebagai Nationalist dlm Umno, yang sanggup mencetuskan huru hara yg menjurus kepada kematian dan kesengsaraan. Walaupun begitu, Umno, masih merupakan pada masa itu, sebuah parti yg di hormati dan boleh di percayai, sebagai peneraju - Contoh yg nyata pada masa itu ialah, kedudukan semua bangsa dlm perkhidmatan awam, di semua peringkat.

    Umno kini, lebih kearah perniagaan di mana kuasa duit yg menentukan kedudukan dan keputusan, bukan lagi pada kepimpinan yg murni dan mulia - dgn izin Allah.
    "Akibat drp keruntuhan ini,...parti tersebut telah hanyut di lautan tanpa arah, hingga tidak dpt kembali ke tempat asal."

    Umno selama-lamanya, merupakan parti yg hanya di pimpin oleh saudaramara dan anak-beranak mantan pemimpin.Hanya mereka sahaja yg bijak pandai dan layak sebagai pemimpin. Org biasa seperti kita hanya layak menjadi penyokong dan kuli bagi kemajuaan politik mereka. Pada masa yg sama, parti Melayu ini, sedang menuju kearah penolakan total oleh org Melayu sendiri pada masa akan dtg, kalau gagal kembali ke dahulu,,,


    HSKL kata: Umno perlu dahulu dan selama-lamanya.

    ReplyDelete
  2. HSKL...entri on UMNO pun you komen?

    ReplyDelete
  3. Saudara Anonymous,

    Harapan dan kesejahteraan negara ini, terletak di tangan org2 Melayu. Peranan mereka sebagai Ketua Kerajaan adalah sangat tepat, dan perlu di jaga dgn baik, agar kaum minority dan yg kurang bernasib baik terbela dan dpt di lindungi.

    Dunia kini, sedang menuju ke suatu arah di mana material mengatasi nilai-nilai kemanusiaan. Oleh sebab ini, ramai diantara kita hanya mempunyai kemamapuan kewangan yg terhad, sehingga terpaksa menanggung beban yg berat dlm menjalankan kehudupan. Gaji minima RM900 adalah sangat malang bagi pemimpin2 Melayu ini...

    Mereka telah mencorakan kehidupan golongan kurang bernasib baik di Malaysia, kesatu tahap yg memalukan.- Kualiti kehidupan yg melibatkan perumahan, kemudahan dan bekalan.
    Kita tidak mahu pemimpin Melayu yg mempunyai kuasa, tetapi tidak mampu untuk menjamin kehidupan yg di harapkan.

    Peraturan perniagaan yg sedang di amalkan di sini dan yg sedia ada, telah memberi kuasa kepada pihak korperat dan swasta mencorak kehidupan kita agar sentiasa berada dlm penindasan - Ini telah di benarkan oleh pemimpin2 Melayu kita.

    Disamping itu, ada banyak lagi perkara2 yg melibatkan kepimpinan Melayu yg telah membawa banyak kesusahan keatas rakyat yg kurang bernasib baik.


    HSKL kata: "Org Melayu, pelindung dan tempat berteduh, untuk semua". .

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tickets for Kuala Lumpur Masters Malaysia Super 100 2023 now available

Pelepasan cukai tambahan untuk pembelian alatan sukan, sewaan fasiliti sukan antara cadangan untuk Bajet 2024

From 'Mr P' to 'Kemelut Dalaman BAM': Four chapters of 'mesej Whatsapp layang'