Skip to main content

3 + 1 = must buy all 4?

This is with relation to the FA of Malaysia's (FAM) ruling that teams are allowed to sign up a maximum of four foreign players, one being from an Asean country, in the 2014 M-League season.

During Astro Arena's Formasi recently, I was asked, among others (including the National Development Football Programme and Ong Kim Swee taking playing caretaker coach after K. Rajagobal's contract was not extended), about this ruling.

Flanked by former international and newly signed Perlis coach Reduan Abdullah, I said: 

1. Teams are allowed a maximum of four foreign players and NOT forced to sign up for imports
2. Rope in players within one's budget. Don't buy a Ferrari if all you can afford is a Perodua Kancil.
3. Teams tend to overspend resulting in wages owed - a problem that lingers in the M-League despite its professional status.
4. Local players need to buck up and fight for a spot upfront. If they are comfortable sitting on the sidelines, listening to their iPods while waiting for their fat salaries at the end of the month, then they should not be called footballers.

On the issue of the presumed spat between the Sports Ministry and FAM, I said I don't know what the issue was.

A viewer, who goes by the Facebook page Irfahs Ri commented on Arena's Facebook page:   
"Dia kena panggil utk forum..tapi dia tidak tahu masalah..teruk laaa si pnjg rambut ni."

Sorry brother, but I honestly don't know what is the problem between the two entities to begin with. All we hear are presumptions and supposed clash of egos between certain individuals.

As far as I am concerned, at this juncture it is about the involvement of a suspended member from a national body which is supposed to be seen free from government interference. 

And apparently the Sports Commissioner's Office, while drawing out the pros and cons of Annuar Musa's inclusion to the committee, had admitted there was a "grey area". It looks like the minister - despite it being an open secret of him wanting Annuar Musa in the committee - was not advised properly.
 
Both parties are supposed to facilitate and not frustrate each other. So if the earlier presumptions and assumptions are true, wouldn't that be a real shame?

HD says: It was good visiting the folks at Jalan Tandang after a long time.

Comments

  1. Isu umumnya antara KBS dan FAM adalah samada program KBS mengganggu program FAM.

    Isu khususnya antara KBS dan FAM adalah samada perlantikan Annuar Musa oleh KBS akan menjejaskan kredibiliti FAM yang mahukan tempoh hukuman diteruskan walaupun artikel 88 sudah dimansuhkan.

    Kenapa isu khusus ini timbul?

    Perlantikan Annuar Musa bukannya rahsia atau diumumkan pada saat akhir.

    Kenapa rujukan awal kepada AFC tidak dibuat? Kenapa FAM tidak mahu sekurang-kurangnya menghantar wakil pemerhati ke mesyuarat bagi mengesahkan sejauh mana kapasiti Annuar Musa sebagai ahli pelaksana NFDP sekaligus memastikan integriti meneruskan keputusan pergantungan Annuar Musa tidak terjejas?

    Adakah pandangan KBS yang mengganggap Annuar Musa boleh menyumbang dengan baik dalam perlaksanaan program NFDP adalah salah?

    Lagi pun bukankah isi kata-kata Annuar dahulu (yang menjadi punca beliau digantung) kini sudah terbukti?

    Lagi pula, bukankah Annuar Musa sudah menawarkan untuk menarik diri supaya usahasama KBS dan FAM boleh diteruskan tanpa gangguan?

    KBS tidak dinasihatkan dengan cara betul? I don't think so. Jika isu (Annuar Musa yang digantung mahu dilantik sebagai ahli pelaksana NFDP) ini mudah penjelasannya, kenapa FAM perlu tunggu AFC memberi maklum balas secara rasmi?

    Idea! Apa kata astro arena jemput KJ dan Hamidin duduk semeja dalam sesi Kafe Sukan? Saya jangka ia akan mendapat rating tontonan yang sangat tinggi.

    Setidak-tidaknya kita nak tengok samada NFDP bertindan (dan menggugat?) program FAM. Ini isu besar. Isu Annuar Musa layak atau tidak untuk dilantik, isu kecil sebenarnya.

    p/s kenapa Subahan Kamal MASIH pengurus Harimau Malaya?

    Kamarul

    ReplyDelete
  2. Sdr Kamarul, mengapa kita tidak bertanya kepada YB Menteri kenapa FAM sahaja yang menjadi perhatiannya? Kenapa tak usik pejabat BAM dan menjenguk program melahirkan Lee Chong Wei yang baru atau mengumumkan atau mengarahkan BAM supaya menggugurkan beregu warga emas Koo Kien Keat / Tan Boon Heong. Atau bertanya kepada SRAM siapa selepas Nicol David. Kenapa tak Tanya PKBM sibuk nak velodrome tahap 1 atau 2 bijik sekaligus, tetapi masih ditakuk lama sedangkan berjuta dihabiskan untuk Azizul Hasni seorang yang kononnya boleh menyumbang emas. KOM? MSN? Atau, atau atau...YB Menteri terlalu 'gopoh' atau orang bugis macam ana cakap 'gelojoh' untuk mencubit setiap kudis di FAM. Sedangkan kudis di badan persatuan sukan yang lain dia buat 'dek' aje (juga perkataan baru bugis...) Nak duduk semeja boleh aja tetapi elok berjumpa terus dengan Presiden pembuat keputusan dan bukan Midin yang akan pergi mengadap sembah turun naik istana lepas tu semua cadangan terperap kat meja dia juga. Den sokong kalau Subhan dengan wajah bermaruah mengumum meletak jawatan selaku pengurus pasukan atau selaku naib presiden FAM sobab dia pun tak mencapai KPI nya.

    XABI ALONSO
    LARKIN

    ReplyDelete
  3. Everybody who wants to champion football must go back to the basics.

    The debacle between KBS and FAM comes to show how miserably they have gone wrong in their roles. Obviously FAM have become hopeless, and living in total denial. As for KJ, like the others who came from a flawed system during adolescent period in school and further, is the main contributing factor to what we're facing today in our society - Abuse of power and privileged.

    One of the key issues surrounding Malaysian sports involving the practitioners and researchers are the inability to work together to assure that sports have positive rather than negative experience, leading to positive rather than negative outcome from sports involvement. Sports organizations and individuals running them must develop healthier, more psycho-socially competent people, rather than simply skilled individuals.


    HSKL says: Knowing what is best alone is not good enough, without having to understand it.

    ReplyDelete
  4. Sdr Xabi Alonso,

    1.Adakah artikel ini tentang bola, badminton, lumba basikal atau sukan yang lain?

    2.Sebelum bermulanya final Piala Malaysia baru-baru ini, KBS dah cadang macam-macam untuk aspek tiket dan keselamatan. Berapa banyak yang di pakai FAM?

    3.Macam saya komen dalam artikel terdahulu, di dalam negara kita, peminat bolasepak yang berbondong-bondong kestadium boleh mencecah hampir seratus ribu. Dan baru-baru ini dijumpai ada pistol yang disorok didalam tandas stadium. Malah ada nyawa pemain yang diancam. Itu belum cerita masalah bookie yang serius atau masalah gaji pemain tidak dibayar. Sukan lain ada masalah yang kronik sebegini?

    Kamarul

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

What went wrong with KL SEA Games?

145 gold medals.
It's the best Team Malaysia has ever achieved since the inception of the SEAP Games in1959.
The 29th edition of the SEA Games in Kuala Lumpur ended yesterday. The opening ceremony dazzled those at the stands and viewers at home while the performances during the closing ceremony yesterday jogged plenty of musical memories to many.
Our athletes, the real superheroes, brought smiles through their heroic display. They made everyday a happy day.
Kudos to the officials - from the coaches, the National Sports Institute and National Sports Council - for their hard work in ensuring our athletes perform to their best.
But it was not all memorable.
From

'World fashion disaster' in KL

World Fashion Week Asia 2017 ended over the weekend.

And the launch on Friday at Palace of the Golden Horses at Mines Resort City just outside Kuala Lumpur turned out to be a forgettable night.

Why?

It was poorly organised.

Just as many are trying to get over the nightmare witnessed throughout the KL SEA Games, the organiser of World Fashion Week Asia 2017 has made it look like Malaysians seem to have lost it when it comes to hosting major events and hospitality.

Here's why.

Royal protocol ignored

1. The Sultanah of Terengganu Sultanah Nur Zahirah was invited to grace the event.
    a. There was no holding room for the Sultanah and VIPs accompanying her.
    b. The Sultanah was invited on stage without anyone accompanying her there (a big NO NO if anyone knows protocol involving royalty).
    c. The event dragged on till 11.30pm, way past the cut off point of the very many events I've attended with members of the royal family present.
   d. The Sultanah was forced to walk all t…

Klang run 'illegal', says Sports Commissioner

UPDATE (Dec 11; 11.58am): Sporting events approved by Sports Commissioner's Office will be posted on the Youth and Sports Ministry's website starting Dec 14, as revealed by the Sports Commissioner in her statement today. I'm glad the last point of my observation (as per posting right below) has been addressed.

---

UPDATE (10.57pm): A Twitter user had sent me a link by the organiser of the Klang Heritage Marathon 2017. It states that the marathon has been "postponed to Oct 14, 2018" and that they have been victims of fake news and will lodge reports with the authorities against materials with elements of defamation or fake news. Read the full statement, posted on Dec 2, here.

---
ORIGINAL POST

A Klang City International Marathon 2017 pacer suffered serious injuries after she and two others were hit by a car

Turns out that the organiser of this morning's event, Earth Runners International Group Sdn Bhd, DID NOT submit any application to the Sports Commissioner&#…