Apasal Belasah Che Mat?

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita5/IMG-20120929-WA012.jpgKira-kira 500 penyokong tegar Terengganu hari ini berhimpun meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) dan mendesak kepimpinan badan induk bola sepak negeri itu dirombak.
    

Perhimpunan yang bermula pada pukul 11 pagi itu berlangsung di pekarangan Taman Awam Batu Burok di sini, dan mereka berikrar akan meneruskan Kempen ABC yang bermaksud 'Asal Bukan Che Mat' bagi mendesak pengunduran Yang Dipertua PBSNT Datuk Che Mat Jusoh.


Perenggan-perenggan di atas di petik dari Bernama.

Gambar di atas di terbitkan di Buletin Online.

Bernama kata 500 penyokong yang hadir; Buletin Online pula kata lebih 1000 yang berhimpun.

Apa yang pasti penyokong inginkan pembaharuan. Mereka merasakan bahawa Che Mat seharusnya mengundur diri dan memberi peluang kepada orang lain menerajui PBSNT.

Tetapi bukankah penyokong yang sama melatah apabila Mat Zan Mat Aris menjadi jurulatih Terengganu?

Tidakkah penyokong juga tahu bahawa terdapat ramai lagi individu-individu lain yang tidak layak menjadi presiden atau ahli majlis persatuan tetapi memegang jawatan tersebut untuk bertahun-tahun?

Apasal belasah Che Mat seorang?

Kita akan tunggu dan lihat reaksi PBSNT.

HD kata: Jom layan lagu Iklim - Blues Ganu Kite

Comments


  1. Terengganu FA perlu kempimpinan baru......

    ReplyDelete
  2. Bila ada pertandingan , ketua geng ABC ni masuk lah bertanding lawan Che Mat Jusoh. Kalau mu hebat, gerenti mu boleh menang.
    Penyokong tak berapa kerat tapi angan-angan tinggi.

    ReplyDelete
  3. Haresh, I like this statement "Tidakkah penyokong juga tahu bahawa terdapat ramai lagi individu-individu lain yang tidak layak menjadi presiden atau ahli majlis persatuan tetapi memegang jawatan tersebut untuk bertahun-tahun?"

    I hope your statement above refers to FAM as well! ha ha

    Pak Nik

    ReplyDelete
  4. Dear Haresh,

    I think you still don't get it or at least maybe didn't closely updated with ABC. Last time ABC demanded CMJ to step down first, but it turned that Mat Zan was a victim of the situation. So, their demand has not expire yet.

    But you are right that there are so many unqualified President/Ahli Majlis nowadays. I believe FAM is the one in your radar.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tickets for Kuala Lumpur Masters Malaysia Super 100 2023 now available

Pelepasan cukai tambahan untuk pembelian alatan sukan, sewaan fasiliti sukan antara cadangan untuk Bajet 2024

From 'Mr P' to 'Kemelut Dalaman BAM': Four chapters of 'mesej Whatsapp layang'